Det er bare et sommerregn, sa du

 

Jeg var sulten

og du ga meg ikke mat

 

Jeg var naken

og du ga meg ikke klær

 

Jeg var tørst

og du ga meg ikke å drikke

 

 

Det er bare et sommerregn, sa du

det går over

 

 

Jeg var svimmel

men du støttet meg ikke

 

Jeg var sliten

men du bød meg ikke å sitte

 

Jeg var en fremmed

Du spurte ikke hva jeg het

 

 

Det er bare et sommerregn, sa du

Snart er det over

 

 

Jeg var et skrik

men du hørte meg ikke

 

Jeg var en fortid

du helst ville glemme

 

Jeg hadde sonet min straff

men du tilga meg ikke

 

Det er bare et sommerregn, sa du

og pekte mot døren

 

Torden rullet og lyn blinket

og jeg / allerede gjennomvåt

 

bare noen skritt etter

at jeg hadde forlatt huset

 

 

Her er jeg igjen / utenfor din dør

Nøler før jeg / banker på

 

 

Det er bare et sommerregn, sa du

da jeg gikk. Det går over

The URI to TrackBack this entry is: https://hossmann.wordpress.com/2016/02/23/det-er-bare-et-sommerregn-sa-du/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar