Trond Henriksen på det grønne hjørnet 20 November

Torsdag den 20 November kommer Trond Henriksen for å synge «viser fra virkeligheten», sammen med Einar Viken på gitar. Her er noen klipp fra et intervju:

«Målet med musikken min er å fortelle historier med poetisk nerve og lyrisk klang»

Trond Henriksen har syslet med musikk i mange år. Størsteparten av fritida går med på å skrive nye sanger eller spille på diverse puber i Oslo og omegn.

«Jeg skriver hele tiden og har flere hundre sanger liggende. Jeg har alltid sunget på morsmålet, rett og slett fordi norsk er det språket det er lettest for meg å uttrykke meg på. Jeg er opptatt av at musikken min skal ha et snev av poesi over seg, og selvfølgelig må jeg ha en god historie å fortelle,» sier Henriksen.

Trond Henriksen er flink til å spille og den akustiske framføringen er avslappet men samtidig sikker. Han synger på en slentrende og sjarmerende måte, og historien han forteller i låta er veldig fin.

Hele intervjuet kan leses her.

*

Dørene åpnes klokken 18:00. Konserten begynner kl. 19:00. I tillegg blir det utstilling av bilder og dikt av blant andre Fredrik Hossmann. Om det blir tid leser han også egne tekster.

Det grønne hjørnet er et samarbeidsprosjekt mellom Røde Kors og Kirkens Bymisjon.

Adresse: Platousgate 1 rett overfor Safir i Urtegata 50, 0154

Mer informasjon på :
www.kirkensbymisjon.no/safir

The URI to TrackBack this entry is: https://hossmann.wordpress.com/2008/11/15/trond-henriksen-pa-det-gr%c3%b8nne-hj%c3%b8rnet-20-november/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar