Skyggeblomst

 

 

 

Jeg går langsomt. Har gått lenge.

Solen brenner overalt hvor jeg ser. Stemmene

inni meg tvinger meg

fremover. Det indre kompasset

viser tilfeldige retninger. Viljeløst

følger jeg det

 

Videre. Videre. Videre

Ingen vei tilbake. Frykten

for å gå i sirkel vokser

I meg. Jeg følger

i mitt eget

spor

 

Jeg har mistet ordene. Har stadig mindre

å si. Likevel jakter jeg fortsatt

på det ordet som skal få meg til å åpne

munnen enda en gang. Og når jeg

har funnet det skal jeg slippe det løs

 

*

 
Fredrik Hossmann (21. april 2017)

 

Her er alle diktene så langt jeg har kommet

 

Facebook gruppen finner du her

 

 

 

The URI to TrackBack this entry is: https://hossmann.wordpress.com/2017/04/21/skyggeblomst/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

