Cinema Paradiso

 

Sitter i salen og ser på filmen om mitt liv

 

Hvem er det jeg er nå?

Hvem er det som spiller meg?

Og hvem er det som

jeg synes å gjenkjenne i mine medspillere?

 

Sitter i salen, blant utallige variasjoner av meg selv

 

Meg selv som mann, meg selv som kvinne

meg selv som ung og meg selv som gammel

meg selv som bitter og innelukket

Meg selv som lykkelig og utadvendt

Meg selv som idealist og kyniker

i utallige adskilte personer

 

Så mange av meg det er,

tenker jeg og vender tilbake til lerretet

 

Hender glir inn i hender

både på lerret og i sal

 

Vi omfavner oss

Men kysser hverandre

 

*
Fredrik Hossmann (17/30)

 

30 dager, 30 dikt finner du her

Facebook gruppen finner du her

 

 

The URI to TrackBack this entry is: https://hossmann.wordpress.com/2017/04/17/cinema-paradiso/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

