I samme scene

 

 

Livet er en film, sier du

Filmen er livet, sier jeg

 

Livene våre og filmene vi har sett

og vi vandrer

hånd i hånd i hånd

nedover gatene,

og inn i smugene

 

Musikken svulmer,

og kameraet ser en annen vei

 

Jeg er et kamera, sier jeg

Se på meg, sier du

 

Vi filmer og filmes av hverandre

Ser og blir sett på samme tid

 

Vi blir et liv, vi blir en film

 

noen øyeblikk

ser vi hverandre både

fra utsiden og innsiden

på samme tid

 

Vi er deg og meg, sier jeg

og han og hun, sier du

 

I samme scene, sier vi

 

*

 

Fredrik Hossmann (15/30)

 

Alle diktene kan leses her.

 

 

The URI to TrackBack this entry is: https://hossmann.wordpress.com/2017/04/15/i-samme-scene/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

