Postkort fra reisens slutt

 

Ikke før har jeg klatret ned
fra fjellet

og funnet roen i dalen
leter jeg etter et nytt
å bestige

Fjellet er i meg nå
Er en del av meg nå
Er i kroppen min

I hvert skritt som lå foran meg
Og hvert skritt jeg etterlot bak meg

*

Hvorfor klatre et fjell?
– For å komme opp
Og når du har gjort det?
– Klatre ned igjen
Og når du er nede?
– Finne et nytt fjell å drømme om
Og gjøre den drømmen til virkelighet

Fjellene inne i meg
kan være vel så høye og harde
som de utenfor

 

*

 

Fredrik Hossmann

(30/30)

Published in: on 23 mars, 2016 at 0:29  Legg igjen en kommentar  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://hossmann.wordpress.com/2016/03/23/postkort-fra-reisens-slutt/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

