Utestengt fra meg selv

 

Hva er de rette klær for angst?
Hva er motehusets svar på panikk?
Hvilket tilbehør matcher hysteri?

Hvordan sminkes et ønske om å flykte bort?
Hvordan kan smerten bli detaljen
som hever helheten i antrekket?
Hvor kan marerittet som ikke slipper
passe inn mellom cocktailglass og nytinte reker?

Svimmelheten over å fortsatt være til
strammer som et feilknyttet slips om halsen
Jeg balanserer på to ben
og har gått meg vill
uten å ta et eneste skritt
verken til høyre eller venstre
innover eller utover
Frem eller tilbake

på catwalken leves et hundeliv
Halsbåndet strammer om halsen
Jo mer jeg trekker, desto mer stritter jeg i mot
Desto mer jeg stritter i mot,
desto mer trekker jeg

til jeg

stenges ute fra meg selv
Nøkkelen smeltes om

til et mellomrom
omgitt av to hjerteslag

stiller de seg foran meg
og tvinger meg mot veggen

*

Fredrik Hossmann
(20/30)

The URI to TrackBack this entry is: https://hossmann.wordpress.com/2016/03/12/utestengt-fra-meg-selv/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

