Deja nu

 

 

Hun – allerede naken

før jeg kledde av henne

Jeg – allerede hennes

før hun ble min

 

Dagen – allerede kveld

før morgengryet kom

Natten – allerede et minne

før noe hadde skjedd

 

Jeg – allerede naken

før jeg kledde av meg

og vi – allerede en drøm

før vi sovnet sammen

 

Løgnen – allerede sannhet

før den var fortalt

Og allerede før hun kom –

var hun på vei ut av døren

 

Begge var vi nakne –

før vi kledde av oss

Og før det rakk å begynne –

var det allerede over

 

Før vi kledde oss igjen –

iførte vi oss nærhetens rustning

og før vi rakk å si adjø –

møttes vi på ny

 

*

 

Fredrik Hossmann

 

 

The URI to TrackBack this entry is: https://hossmann.wordpress.com/2016/02/23/deja-nu/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLegg igjen en kommentar

  1. Åh, et veldig fint dikt, følte det sa veldig mye uten å si for mye, jeg liker det godt!


Legg igjen en kommentar

