et fyrtårn i natten

det var det hun kalte meg
et fyrtårn i natten
en som viste veien

så de andre kom riktig frem
så de unngikk skjærene

hvis jeg er et fyrtårn, sa jeg
så er jeg

et fyrtårn som har gått på grunn
et fyrtårn som har gått seg vill

som likevel fortsetter å sende ut
sine signaler, sa hun

ja, sa jeg

det er greit, sa hun
jeg vet hvor reisen slutter

*

Fredrik Hossmann

Published in: on 4 mai, 2007 at 17:56  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://hossmann.wordpress.com/2007/05/04/et-fyrtarn-i-natten/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Flott dikt! Har nå ordnet med lenkene til denne bloggen (ikke den gamle).

  2. Fine dikt du har her:) Skal huske å stikke innom her igjen:) Vi snakkes


Legg igjen en kommentar

