Kommentarer fra gjesteboken, sommeren 2006

Det er ikke alltid lett å tyde håndskrift eller fremmede språk, men ellers er kommentarene slik de ble skrevet i gjesteboken min. Dette utvalget er fra 30 mai  til 29 september 2006.

 

Godt å se dere som holder sansene våre i live.

Vi har fått en stund med en annans tanker og utryck.

Takk for spennende opplesning i unik sommerkveld, og lykke til med din roman og andre skriveprosjekter! Ta vare på din indre kilde!

Takk for at du åpner det offentlige rommet for poesi!

Du er modig!

Romaner på Karl Johan er nettopp det vi trenger.

Du er utrolig flink! Koselig å høre på deg!

Hyggelig ro og stille stemme å lytte til.

En gang skal vannet ligge like rolig som dine tekster var i kveld.

Du har en fin stemme, og det du forteller, forteller meg mye.

Nydelig påfyll.

Vakre og spennende ord, kunne høre på deg lenge, lenge.

Håper du blir mye her i sommer.

Takk for god poesi på Karl Johan.

Noen tekster krever å bli lest / noen tekster krever å bli / forstått / noen tekster lengter / tusen takk

Takk for ny vandring i gammel viten.

May the good spirits be with you, and you with them – be a good spirit.

Det er flere år siden den sommeren jeg første gang hørte deg lese dikt på gaten. Min venninne og jeg slo oss ned. Da du var ferdig tok vi følge til utsiktstoppen ved tøyenbadet. Du sa ”angst” var ett godt ord – legger du til ”f” får du ”fangst”. Du finner meg i gjesteboken din. Godt å se at du fortsatt har ord igjen.

En magisk stund.

Fin flyt, opplevelse her på Karl Johan. Må det fortsette!

Alla springer forbi nuet & stunden,
men där sitter du och håller liv
i nuet & stunden mens alla flyr!

Det føles bra, og høres så absolutt bra ut. Det er fint å se slike som deg, og å høre på det du har skapt. Så takk.

En hälsning i från en svensk lyssnare på Karl Johan när forfatteren leste ur sin blivande bok. Jeg som lyssnade blev taget av modet og originalitet at lesa upp sitt forfatterskap rett upp og ner (…) Forfatteren visade, tyckte jag både mod i originalitet gjennom att helt enkelt vera seg själv.

Sjelden gir livet så mye vakkert tilbake, som det gir ved å lese det jeg nå har hørt. Vakkert og sart, rolig og godt.

Gir meg en følelse av at evigheten bare blir god, og på vei dit er det gode med meg gjennom dine ord.

Deilig å se deg – gode øyne – godt smil – i mine tanker – i mitt hjerte.

Godt å se originaler som deg, i det kaoset som er i Oslo en lørdagsnatt.

Vidunderlig spennende å høre og oppleve deg midt på en onsdadskveld, du tilførte en spesiell kveld noe ekstra spesielt!

Jeg gikk nedover Karl Johan og plutselig forandret min tristhet seg.
Ord kan gi så mye, bare man tar seg tid til å lytte.

Drivet i poesien gikk rett i blodet på meg
og overdøvet flatfylla som slo mot huden min
fra alle kanter.

Høytlesning har vi rett og slett for lite av. Håper noen deg noe igjen for det du gir.

Din historie rørte oss dypt! Evig håpløse romatikere. Skulle ønske så utrolig at folk er slik til vanlig. Har aldri bli så betatt av en gatetaler noen gang! Har du skrevet historien selv? Den var skikkelig rørende og likevel så virkelig i en uvirkelig verden.

Likte så godt den delen som handlet om ”Vera”. Ville gjerne kunne skrive eller lese som du, men jeg kan ikke.

Fantastisk å stå her i natten og høre på en stor dikter.

Fascinerende, skulle hatt mer tid, kunne stått her i evigheter, takk.

Silkefrekt!

I don´t really know whats your words and what you are talkin´ about. I really enjoy your voice. I like to thank you cause you make me feel good in that street. Good vibrations and good words, even if i don´t understand Norwegian.

Du er en inspirasjon uten like. Du gir meg håp utenom det vanlige. Til lykke hvem du enn er.

Inspirerende fortelling. Dette må vi høre mer av.

Takk for i går! Veldig koslig å høre deg lese i kveld.

Den er flere år siden den sommeren jeg første gang jeg hørte deg lese dikt på gaten. Min venninne og jeg slo oss ned. Da du var ferdig tok vi følge til utsiktstoppen ved Tøyenbadet. Du sa at ”angst” var et godt ord – legger du til ”f” får du ”fangst”. Du finner meg i gjesteboken. Godt å se at du fortsatt har ord igjen.

Flott poesi i friluft. God lesing og stemmningsfullt ved midnatt og solnedgang.

Det er godt å høre deg midt på gaten. Du forteller om kjære mennesker i denne verden. Jeg mener at livet uten kjærlighet bare er en sti.

Jeg hørte så få ord! Men de få ordene var så vakre. De rørte meg dypt.

Jeg vet ikke hvordan du orker. Jeg er missunnelig likevel.

Stå på!

Hei Fredrik! Det var morsomt å høre deg! Du skriver lett! Fint!

Fantastisk samling av tanker ord du samler, et lite bilde av gaten vi går. KKeep going! Du er god! En lite pause på veien hjem, ruge og tenke på for oss.

Deilig å høre som tar ord på alvor. Du lager byrommet til et tempel.

Personlig. Fint fremført av en nydelig stemme!

Kjempeflott historie. Takk for gleden.

Likte særlig de erotiske undertonene.

En entertainer som dig, har jeg aldrig oplevet før. Nyskabende.

Fantasien flommet da jeg hørte på deg.

At tale seg inn i tausheden. Kun det ubeskrivelige må vi huske at digte.

Me siento en una burburja llena de energia de amor.

Du får en liten stjärna av mig, En av de som lyser i min mage. Lugnet mitt i gatans kaos är så vackert! Mysigt.

Koseligt. Hyggeligt.

Takk for mentalt styrkende minner.

Så flott å høre stemmen din.

Jeg lyttet med stor interresse.

Es war schön dir zuzuhören mit deiner angenehme stimme. Ich wünsche dir nur das allerbeste für die Zukunft und die Gegenwart.

Lykke til med opplesningen på gaten. Du skriver vakre flotte tekster, som er fint for mange mennesker å høre. Håper du får et stort gjennombrudd som dikter, og får utgitt mange bøker som når ut til mange bøker.

Tusen takk for det jeg rakk å høre på min ferd gjennom Karl Johan, du er et vakkert uttrykk som gjør seg i bybildet, lenge etterlengtet. Takk.

Synd jeg ikke fikk med meg verken begynnelse eller slutt. Ønsker deg masse lykke til, og høre deg igjen en dag, få høre hele historien.

Lykke til med livet. Gleder meg til å lese og å høre deg.

Noen ord trengs å bli sagt. Andre ikke.

Published in: on 19 oktober, 2006 at 16:37  Legg igjen en kommentar  

The URI to TrackBack this entry is: https://hossmann.wordpress.com/2006/10/19/kommentarer-fra-gjesteboken/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

