Regn eller sol

Det er godt når solen skinner og det er varmt. Da er det ingen tvil hva jeg skal. Da skal jeg ut på gaten og lese. Publikum er avslappet og har god tid. Hvis jeg tar fri en solskinnskveld føler jeg stadige stikk av å ikke være på rett sted.

Det er også bra når det regner. Da kan jeg rydde i papirene mine, gå gjennom tekstene, korrigere, skrive nytt. Gjøre det jeg ellers ikke får gjort. Lade opp batteriene.

Regn eller sol. Ja eller nei. Tydelige retninger. Klare valg.

Da er det værre når det er overskyet og det blåser. Når været ikke er entydig. Da er jeg på standby. Rede til å trekke meg tilbake eller til å opptre. Et blinkende lys. Både rødt og grønt samtidig. Holde tilbake, men være klar til å gi.

I dag regnet det tydelig. I dag fikk jeg hvilt ut. Det var ikke bare gatene som ble vasket rene, men jeg også.

*

Fredrik Hossmann

Published in: on 9 juli, 2006 at 23:37  Legg igjen en kommentar  

The URI to TrackBack this entry is: https://hossmann.wordpress.com/2006/07/09/regn-eller-sol/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

