Hvor, når og ikke…

Å vite hvor og når en gateartist opptrer er ikke så lett, heller ikke jeg vet det før jeg er i gang. Og også været spiller inn. Det er mange faktorer som må klaffe.

Hvor befinner du deg når du leser?

På Rådhusplassen, eller på Karl Johan.

Ofte drar jeg til Rådhusplassen først. Jeg liker godt å sitte der. Det er god avstand til publikum og jeg ser når de kommer. For de fleste andre gateartister er det best når de kan kommer nær, så er det lett å gi penger. Jeg liker at det er god plass.

På Karl Johan er det stort sett sett mellom Grand og Domkirken.

Nedenfor Domkirken og Kirkegaten er det for trist. Stort sett bare junkies og prostituerte.

Så kommer Svaneapoteket, som kan være et bra sted.

Deretter er det Nedre Slottsgate i nærheten av Scotsman, som krysser Karl Johan.

Egertorget er ikke mitt favorittsted. Ofte er det så mange om beinet der at jeg velger andre steder.

Siden er det på motsatt side av Stortinget.

Grand, der hvor Lille Grensen møter Karl Johan er et godt sted. Det er mye plass og gater som krysser hverandre.

Det er mange steder som fungerer bra for andre som jeg ikke liker. Hva gjør et sted til et godt sted for meg? At det ikke er for trangt, og at det kommer passelig med mennesker forbi.

Når leser du?

Jeg har valgt å lese på kvelden fra tidligst kl. 19:00, men oftere fra kl. 21:00 og utover natten. Materialet mitt passer best på denne tiden. Jeg slutter et sted mellom 01:00 og 04:00 ettersom hvordan stemningen i byen er.

Når leser du ikke?

Når det regner, eller været gjør det umulig. Det er den viktigste grunnen til ikke å lese. Da finner jeg meg et hjørne og jobber med tekstene.

På tirsdager i hele sommer har jeg kor, men det skal jeg fortelle om et annet sted.

Published in: on 7 juli, 2006 at 2:58  Legg igjen en kommentar  

The URI to TrackBack this entry is: https://hossmann.wordpress.com/2006/07/07/hvor-nar-og-ikke/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

